kolejny etap... budowa domu

Mała dziewczynka marzy o zamku, nastolatka marzy o wyprowadzce z domu a kobieta marzy o ciepłym małym domku ze ślicznym ogródkiem. Czasami do marzeń wystarczy jeden mały impuls i stają się one realnym celem. Właśnie zaczynany budowę. W piątek z rana geodeci wymierzyli te nasze skromne 200 m2 więc śmiało sprzęt budowlany może ruszać. Ja z racji na mój zawód już planuję co gdzie posadzę. Czas wykonać odpowiedni plan, zrobić projekt i wizualizacje. Za tydzień kupuje już pierwsze 200 szt drzewek, moje kochane sosny i świerki pierwsze zajmą miejsce na pół hektarowej działce. Czasami jak wybieram się tam na spacer to zastanawiam się czy starczy mi pomysłów  w głowie na zagospodarowanie całej tej przestrzeni.


Marzą mi się bujne klomby i kwietniki. Wszelkiego rodzaju kolory zmieniające się z sezonowością kwitnienia. Wiosną witały by nas krokusy, tulipany, sasanki. Później zakwitały by piękne piwonie, róże, hortensje, begonie i mieczyki a jesienią  dumnie zaglądały by do okien słoneczniki. 
Zanim jednak posadzimy cudne kwiaty trzeba nadać charakteru ogrodom. Ja moją wizję działce na kilka kwater. Wiem że każda kwatera będzie miała swoje miejsce relaksu, czy w formie altanki, stolika kawowego a może po prostu ławeczki. Ogród jest kolejnym pokojem domu, więc musi być piękny i funkcjonalny. 

Ale czym byłby ogród bez wody? to ona daje życie więc i dla niej powinno znaleźć się miejsce.  Razem z mężem zastanawiamy się czy kopać staw? a może sztuczna rzeka? Wiele pięknych inspiracji można znaleźć w internecie a chciałoby się je wszystkie zrealizować. Na pewno pierwszym podstawowym elementem projektowania jest system nawadniający i magazynujący wodę. Trzeba brać pod uwagę dłuższy okres suszy oraz intensywność opadów wiosennych. Nie ma podstaw do marnowania wody jeżeli mamy możliwość jej magazynowania. Tym sposobem warto pomyśleć o zbiornikach krytych jak i wolnostojacych + dodatkowo świetnym rozwiązaniem jest właśnie staw.  


Jestem zwolennikiem hodowania wszystkiego co może uchronić nas od żywności z sklepowych półek dlatego kilka interesujących nie dużych i funkcjonalnych rozwiązań przykuło moją uwagę. Ogród może być nadal piękny a zarazem jaki wartościowy gdy pozwolimy w nim mieszkać też innym istotom. Kurniki zawsze kojarzyły mi się z brudem, brzydkim zapachem i stadem zabrudzonych ptaszysk. a Co jeżeli pozwolilibyśmy zamieszkać tym wspaniałym zwierzątkom w czymś całkiem innym, ładniejszym? moja propozycja kurnika w cudownie wypielęgnowanym ogrodzie.

Również warzywniaczek może być w pięknej formie. Na to na pewno nie będę skąpiła miejsca. 
W prawdziwym ogrodzie muszą być truskawki, marchewka, pomidorki i ogórki na konserwy, własne buraczki i maliny oraz młode ziemniaczki. Marzą mi się również drzewka owocowe wiem nawet gdzie je posadzę. dokładnie nasze wyjście z sypialni będzie skierowane na cudowny sad jabłoni i wiśni. późną wiosną gdy będą kwitły będzie to najpiękniejszy widok o poranku. 
Te wszystkie elementy muszą być połączone ciągiem komunikacyjnym. Dopełniać to wszystko będzie cudowny trawnik  oraz plac zabaw dla Kubusia i przyszłych pociech i wspaniały komplet wypoczynkowy na tarasie gdzie codziennie będę mogła czytać ulubione książki. 
Marzenia... ale czas je realizować. Sosenki świerki już będą rosły to czas przyjdzie i na resztę. na razie siadam do projektu i planuję, kombinuję i tworzę.  Będę dzieliła się z Wami etapem prac i na budowie i w ogrodzie. Może część z Was zainspiruje to do tworzenia wspaniałych rzeczy u siebie  w ogródku. 











Share this:

CONVERSATION

15 komentarze:

  1. Podoba mi się ten domek dla kurek :) Musze go koniecznie pokazać mojemu mężowi :)

    Kochana poklikałabyś w linki w najnowszym poście ?
    Bardzo mi zależy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. piekne ogrody!

    michalzlifestyleandfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. hahaha ten kurnik jest super!! :D taki i ja bym mogła mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekny ogród jak i domy jeju! Marzenie.. :)
    http://julietguliet.blogspot.com/ mój blog, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ciagle sie waham czy wolę dom czy mieszkanie! melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie o tym wszystkim co pisałaś mogę tylko pomarzyć ,bo jestem za młoda ale wiele inspiracji pozostanie w mojej głowie i kiedyś gdy będę już miała własną rodzinę do nich powrócę. :) Życzę powodzenia w budowaniu :))

    http://anita-maggda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietnie napisane i piekne zdjecia! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcia :) Ciekawe pomysły

    ---------------------------
    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo aż się rozmarzyłam ! :)
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurnik wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę, że mamy podobne gusta :) Również staram się "produkować" własne jedzenie w miarę możliwości - smak o niebo lepszy niż te ze sklepu :) Życzę powodzenia w realizacji marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne inspiracje :)Uwielbiam lawendę i piwonie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś jest w tym, o czym marzy każda kobieta- na każdym etapie życia.
    Jestem nastolatką i mam ochotę już mieszkać sama.
    Zazdroszczę tych "skromnych 200m2"

    http://aaleksm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz oraz za obserwację.
dodasz link do swojego bloga?
na pewno wpadnę i pozostawię po sobie ślad.